bodystyling a aerobik

Bodystyling

Bodystyling pomáhá rovnoměrně formovat a zpevňovat postavu. Trénink se soustřeďuje na formování svalů celého těla, můžete se ovšem zaměřit pouze na problémové partie – stehna, hýždě a břišní svaly. Bodystyling je kombinace klasického aerobiku, který slouží k zahřátí celého těla, a posilování. Tempo se střídá podle toho, které svalové skupiny zrovna procvičujeme, přičemž byste měli periodicky střídat svaly horních a dolních končetin, aby nedošlo k jejich přetížení.
Cvičením se zpevňuje a formuje celé tělo (a zejména problémové partie), dochází také k protažení a posílení těla. Výhodou je, že je vhodný pro jedince různého věku s různou kondicí a působí jako odreagování.
Při cvičení se používá náčiní – například posilovací gumičky, činky a tyče, naopak se ale nemusíte učit složité choreografie.
Cvičitelé také doporučují si dát malou svačinku před a po cvičení a cvičit dvakrát až třikrát týdně, díky čemuž dosáhnete krásné zpevněné postavy.

Kdo může bodystyling provozovat

Bodystyling je vhodný v podstatě pro všechny, nedoporučuje se pouze pro těhotné ženy, které nemají s bodystylingem zkušenosti a nemohou si upravit tréninkový plán tak, aby jim vyhovoval. Díky tomu, že se u bodystylingu můžete zaměřit jen na určitou část těla, můžete procvičovat vybrané partie a nezatěžovat části těla, se kterými máte případně potíže.

Na co je bodystyling dobrý

Bodystyling zpevňuje a tvaruje postavu, vaše svaly se díky němu stanou pevnější a pružnější. Můžete pocvičovat celé tělo, nebo se zaměřit na partie, které si chcete vytvarovat.

Co je ke cvičení potřeba

Bodystyling je založený na tom, že cvičíte s vlastní vahou. Používat se mohou i jednoduché pomůcky, které si však v drtivé většině případů můžete na hodině vypůjčit. Neobejdete se bez pohodlného sportovního oblečení a zapomenout byste neměli ani na pití a ručník.

Aerobik

Aerobik je kondiční cvičení při hudbě, které je zaměřené na rozvoj oběhové soustavy a na zvýšení úrovně vytrvalosti a výkonnosti. Jak už samotný název napovídá, jedná se o aerobní formu cvičení, kdy je cvičení vykonáváno středně vysokou intenzitou (tedy bez vzniku kyslíkového dluhu).

Existuje celá řada druhů aerobiku, pro všechny je ale společný základ. Skupinku cvičenců řídí instruktor, který jim předcvičuje choreografii a měl by také radit, jak správně provádět cviky. V první části hodiny je nutné se nejprve zahřát a protáhnout, pak se cvičí 1 – 3 choreografie (tzv. blok aerobního cvičení) a následně probíhá posilovací část a strečink. Hodina trvá různě dlouho, zpravidla však 45 – 60 minut.